zondag 7 maart 2010

Geboortekaartjes

Hierbij twee geboortekaartjes die ik al eerder gemaakt heb. Ik ben een fan van wolvilt. Het is namelijk heel mooi materiaal, je kunt er van alles mee maken en het hoeft niet te worden afgewerkt.

Hollands kaartje voor tweeling.
Een vierkante kaart heb ik als basis gebruikt. Daarna twee frontjes gesneden en deze embossed. Ik heb een wiegje getekend op papier en deze als patroon gebruikt voor op het wolvilt. Daarna de wiegjes geborduurd en aan de bovenkant voorzien van een klein organza strikje. Vervolgens een strook pakpapier, blauw papier (geknipt met een kartelschaar) en een lintje op de voorkant van elk frontje geplakt en dit aan de binnenzijde van de kaart herhaald. Het geheel loopt nu door wat een mooi effect geeft. De tekst aan de binnenzijde heb ik gemaakt op de computer, met een mooi lettertype en een gezellig randje. Tenslotte de wiegjes met naald en draad vastgemaakt op de frontjes.



Voor een lief klein dametje.
Dit kaartje heb ik op de zelfde wijze gemaakt als bovenstaand met als enige verschil dat ik er hier een roze knoopje aan heb toegevoegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt.